• Błędy początkujących sprzedawców na Amazon

Najczęstsze błędy popełniane przez początkujących sprzedawców na Amazon

 

Amazon jest największą na świecie firmą handlu elektronicznego – pierwszym miejscem docelowym, do którego udają się kupujący na całym świecie, rozglądając się praktycznie za wszystkim – od zegarka po woreczki z zapięciem strunowym.
Przy tak dużej ilości lojalnych klientów, którzy codziennie robią zakupy na stronie, sprzedaż za pośrednictwem Amazon zapewnia ogromny potencjał zysku. Jednak pomimo całej oferty Amazon, wielu sprzedawców ponosi porażkę, zanim jeszcze zacznie!
Nie jest to jednakże, wbrew powierzchownej opinii, wina złego pozycjonowania stron lub braku optymalizacji wykazów produktów, ponieważ sprzedający często nie osiągają nawet tego punktu. Wielu z nich sabotuje swój przyszły sukces, popełniając podstawowe błędy na samym starcie.

Mając to na uwadze, omówimy kilka najczęściej popełnianych i najprostszych do uniknięcia błędów, które popełniają sprzedający na Amazon.

 

Błąd #1: Błędne obliczenie kosztów

Większość sprzedawców na platformie Amazon rozpoczyna swoją przygodę od wyboru produktu. Jest to najważniejszy etap, który decyduje o powodzeniu Amazon biznesu.

 

junglescout

 

Ale czy aby na pewno wiesz ile zarobisz na sprzedaży swojego towaru? Jaki są koszty wprowadzenia produktu na Amazon, a jakie comiesięczne koszty związane ze sprzedażą produktu? Jeśli nie znasz odpowiedzi na te pytania, prawdopodobnie nie znasz też swojej realnej marży, a co za tym idzie – możesz nie tylko nie zarobić ale i stracić pieniądze. Pamiętaj, żeby realnie określić cenę sprzedaży swojego produktu!

Kosztów jest cała masa, począwszy od produkcji, skończywszy na reklamie. Jeśli dobrze obliczysz wszystko jeszcze przez zamówieniem pierwszej partii towaru, masz realną szansę na powodzenie swojego Amazon biznesu.

 

Błąd #2: Rejestracja wielu kont

Jest to jawne naruszenie warunków korzystania z serwisu Amazon, które może i będzie prowadzić do stałego zakazu sprzedaży.

Trzeba przestrzegać prostej zasady: jedna tożsamość – jedno konto. Kluczem do wyższej sprzedaży nie jest liczba rachunków, ale jakość obsługi i pozytywne opinie klientów.

 

Błąd #3: Przekierowywanie klientów do stron własnych

Ogromna liczba odwiedzających stronę i klientów Amazon może sprawić, że wizja przekierowania chociaż ich pewnej części na własną stronę internetową stanie się kusząca.

Jednakże próba skierowania klientów z platformy na swoją własną stronę internetową w celu zbudowania listy mailingowej lub jej sprzedania jest grzechem.

Klienci Amazon należą do Amazon. Możemy sprzedawać im produkty na Amazon i komunikować się z nimi po sprzedaży, ale lepiej nie próbować ich odciągać.

Zgodnie z prostą zasadą: nie umieszcza się adresów URL do swojej witryny na liście produktów. Jeśli adres URL witryny prywatnej zostanie umieszczony na Amazon, to sprzedający szybko zostanie złapany, a jego konto zbanowane. Szach mat, koniec gry.

Można natomiast wysłać zewnętrzny ruch na stronę docelową, na której będą zbierane adresy e-mail użytkowników, zanim klienci zostaną wysłani na aukcje Amazon. Umożliwiłoby to zbudowanie listy e-mailowej poza platformą Amazon.

 

Błąd #4: Nieprzestrzeganie wytycznych dotyczących tytułu

Amazon wytycza cienką linię między tym, co możemy, a czego nie możemy zawrzeć w tytułach produktów.

Nowi sprzedawcy często nie czytają wskazówek i starają się uwzględnić jak najwięcej słów kluczowych, wielkie litery, specjalne symbole lub kod HTML, aby wyróżnić słowa w tytule. Są one sprzeczne z wytycznymi Amazon dotyczącymi tytułów produktów i mogą spowodować, że nasz produkt nie pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Produkty, które w swojej nazwie zawierają wyrażenia takie jak „50% zniżki”, „Wyprzedaż – czas ograniczony” lub „Gwarancja najniższej ceny” mogą być niezwykle skuteczne w sprzedaży produktu online. Chociaż tego typu oferty mogą działać w sklepach e-commerce, to jednak nie powinny być używane przez sprzedawców na Amazon. Firma stosuje surowe zasady dotyczące zawierania w tytułach wszelkich informacji, które zawierają promocje, rabaty lub nie opisują bezpośrednio produktu.

 

Błąd #5: Naruszenie standardów wizerunku produktu

Wszystkie obrazy znajdujące się na liście produktów muszą być zgodne z Amazon’s Image Standards. Obraz główny musi mieć czyste białe tło, a wszystkie pozostałe muszą dokładnie odzwierciedlać rzeczywisty produkt. Umieszczanie obramowań obrazu i znaków wodnych jest ściśle zakazane zgodnie z zasadami firmy Amazon. Jeden główny obraz we wpisie będzie także obrazem wyświetlanym w wynikach wyszukiwania. Następnie można mieć maksymalnie osiem alternatywnych obrazów.

 

Błąd #6: Zawieranie tekstów promocyjnych na obrazkach

Gdyby ktoś wpadł na pomysł dodania tekstu promocyjnego do swoich zdjęć, próbując w ten sposób znaleźć dobrą sztuczkę marketingową – niestety, misja ta nie zakończy się powodzeniem, jako że Amazon wciąż będzie bardziej inteligentny.

Amazon przewidział taki ruch ze strony sprzedających i w celu jego uniknięcia – wprowadził zakaz na umieszczanie tekstu promocyjnego na obrazach. Jeśli ich systemy wykryją jakiekolwiek obrazy z tekstem, który może być interpretowany jako tekst promocyjny – zostaną one zablokowane, a co za tym idzie całe konto może zostać zbanowane.

 

Błąd #7: Niekompletne lub nieprawidłowe dane dotyczące produktu

Ten błąd może kosztować więcej niż może się na pierwszy rzut oka wydawać.

Umieszczenie dokładnych i kompletnych danych produktów pozwala poszukującym znaleźć dany produkt i przekonwertować ich na kupujących. Klienci, którzy kupują w serwisie Amazon, nie mogą fizycznie zobaczyć ani dotknąć produktu, dlatego w dużej mierze polegają na opisie i danych produktu.

Można myśleć, że jest to dobra strategia marketingowa, aby wykluczyć niektóre informacje lub wyolbrzymić inne informacje w opisach produktów, jednak istnieje różnica między dobrym copywritingiem, a wprowadzaniem klienta w błąd.

Jeśli informacje o danym produkcie są niedokładne lub niekompletne, spowoduje to zwroty, negatywne recenzje i potencjalne zawieszenie produktu na Amazon.

 

Błąd #8: Zły dobór rodzaju konta sprzedawcy

Dla nowych sprzedawców na Amazon nie małą zagwozdką jest wybranie odpowiedniego Selling Plan – i już tutaj niestety wielu z nich popełnia błąd. Nie trzeba też dodawać, że ta decyzja może mieć negatywny wpływ również na ich wyniki w przyszłości.

Wybierając Selling Plan, należy dokładnie rozważyć należności lub opłaty za każdy plan sprzedaży, a także produkty, które chcemy wystawić. Każdy plan ma swoje własne wymagania i korzyści, więc trzeba wybrać ten, który najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Jednak w razie popełnienia błędu możemy w prosty sposób zmienić nasz plan w ustawieniach konta bądź kontaktując się z supportem. Więcej informacji w artykule dotyczącym sprzedaży na Amazon.

 

Błąd #9: Słaba obsługa klienta w zakresie recenzji i reklamacji

Sprzedawcy na Amazon mogą często spotkać się z zbyt wymagającym lub irracjonalnym klientem. Kluczem do sukcesu jest nie spierać się z nimi, bo inaczej może to mieć negatywne skutki.
Nierzadko okaże się, że niektórzy klienci szybko dadzą ocenę w wysokości jednej gwiazdki, jeśli produkt nie spełni ich oczekiwań. Znajdą się również tacy, którzy pozostawią nierozsądne i nielogiczne recenzje, mające również odzwierciedlenie w gwiazdkach, takie jak „Świetny produkt, ale kupiłem niewłaściwy kolor – 1 gwiazdka”.

Nowi sprzedawcy mogą szybko wpaść w gniew, gdy nierozsądni klienci będą chcieli wyraźnie podkreślić, że to właśnie błąd sprzedawców. Odpowiedź taka jak „Kolory są wymienione na listingu; kupiłeś niewłaściwy kolor, jeśli produkt jest dobry, nie powinna to być jednogwiazdkowa opinia ” może być początkową reakcją wielu sprzedawców na powyższą recenzję.

Sposób radzenia sobie z negatywnymi opiniami i nieszczęśliwymi klientami określa nasz sukces na Amazon. Jedni klienci będą analizować, w jaki sposób reagujemy na negatywne recenzje, a niezadowoleni klienci mogą zamienić się w wyznawców naszej marki, jeśli będą odpowiednio traktowani.

Z drugiej strony niepoprawne rozpatrywanie negatywnych recenzji lub reklamacji klientów może prowadzić do utraty sprzedaży od innych klientów, a może nawet doprowadzić do zawieszenia produktów lub kont w Amazon.
Najlepiej zawsze jest unikać kłótni z klientami; wychodzić z  założenia, że ​​klient ma zawsze rację. Starajmy się być jak najbardziej przychylni, oferując możliwość zwrotu towaru lub pieniędzy i robienie wszystkiego, co możemy, aby rozwiązać problemy i radzić sobie z nimi w przyjazny, profesjonalny sposób.

 

Błąd #10: Wyczerpanie inwentarza

Algorytm A9, który Amazon wykorzystuje do rankingowania produktów, szereguje je pod kątem określonych słów kluczowych, których wyszukują sprzedawcy. Jeśli zabraknie nam zapasów, nikt nie będzie mógł kupić naszego produktu, a ostatecznie stracimy nasze miejsce w rankingu. Głównym czynnikiem rankingowym jest sama sprzedaż. Im więcej sprzedajemy za danym słowem kluczowym, tym wyżej w rankingu za tym słowem znajdzie się nasz produkt.

Może to być bardzo trudne, a czasami niemożliwe, aby powrócić do tej samej pozycji, na której byliśmy uplasowani, zanim zabrakło nam zapasów. Musimy tego unikać i uważać, aby zarządzając zapasami mieć pewność, że ich nie zabraknie.

Przy otwieraniu pierwszego biznesu wiele osób ma wystarczającą ilość pieniędzy na pierwsze zamówienie u dostawcy. Ważne jest, aby na początku było nas stać na co najmniej trzymiesięczne zapasy.

Ważne jest również, aby znać czas, jaki jest potrzebny do dostarczenia towaru do magazynu Amazon, od momentu złożenia zamówienia u dostawcy. Jeśli nie zamówimy odpowiednio szybko nowych zapasów, zanim stare się wyczerpią, to będziemy narażeni na szereg wynikających z tego negatywnych konsekwencji takich jak spadek w rankingach i utrata sprzedaży do czasu ponownego uzupełnienia zapasów.

 

Błąd #11: Niekorzystne promocje

Dla nowych produktów, które dopiero zostały wprowadzone na Amazon, dobry sposób na podniesienie ich rankingu i zwrócenie na nie uwagi jest oferowanie rabatów i uruchamianie promocji. Można to zrobić, umieszczając rabat na liście produktów dostępnych dla wszystkich lub tworząc kody kuponów jednorazowych i promując je na stronach z ofertami.

Strategie te mogą pomóc w odniesieniu sukcesu, jeśli zostaną prawidłowo zaplanowane oraz wykonane; jeśli natomiast będą niepoprawne – wówczas grozi nam to „wietrzeniem” magazynu, naszą pozycją w rankingach zajętą przez kogoś innego i porażką, która miała być sukcesem na Amazon.

Ważne jest, aby dowiedzieć się, jak prawidłowo ustawić kody rabatowe i określić maksymalną ilość zamówienia podczas prowadzenia promocji, aby nasz ekwipunek nie został opróżniony z rabatem.

 

Błąd #12: Brak komunikacji z kupującymi po dokonaniu transakcji

Opinie klientów mogą pracować na Ciebie, a mogą też działać przeciwko Tobie. Pozytywne recenzje mogą znacznie zwiększyć sprzedaż, natomiast te negatywne – drastycznie ja zmniejszyć. Jak legalnie zdobyć opinie na Amazon?

Amazon stosuje surowe zasady dotyczące uzyskiwania recenzji. Nie możesz kupować recenzji ani zdobywać je w nieuczciwy sposób, jednak nie oznacza to, że nie powinieneś pytać o nie wcale.

Recenzje oferują kluczowe informacje potencjalnym klientom i bardzo pomagają w podjęciu decyzji o zakupie określonego produktu. Większość klientów przed podjęciem decyzji o zakupie, szuka opinii o produktach u konkurencji, więc jeśli nie mamy zbyt wielu pozytywnych recenzji, klienci prawdopodobnie kupią podobny produkt od konkurenta.

Ustawienie autorespondera, który dostarczy klientowi przydatnych informacji o produkcie po sprzedaży, może także budować z nim relację – może zwiększyć szansę na skontaktowanie się z nami przed wystawieniem negatywnej opinii.

Kluczem do sukcesu jest to, aby najpierw dostarczyć przydatnych informacji i przydatnych wskazówek, takich jak bezpłatny ebook, porady lub informacje dotyczące korzystania z produktu. Po tym wstępnym, przydatnym komunikacie, nie bójmy się poprosić o opinię od klienta na temat produktu i spróbujmy go zachęcić do zostawienia uczciwej recenzji, jeśli produkt przypadnie mu do gustu.

 

Błąd #13: Proszenie bliskich o wystawienie recenzji

Wielkim błędem, który popełniają nowi sprzedawcy Amazon, gdy próbują uzyskać recenzje, jest poproszenie rodziny i przyjaciół o zakup produktu i wystawienie opinii. Jest to wyraźne naruszenie zasad Amazon i pewny sposób na zawieszenie konta.

Najprawdopodobniej nie zdajemy sobie wtedy sprawy z tego, że Amazon wykorzystuje dane z mediów społecznościowych oraz zaawansowane algorytmy, aby łączyć ze sobą przyjaciół i rodzinę. Jeśli masz połączenie z kimś na Facebook, korzystasz z tego samego komputera lub sieci Wi-Fi, Amazon może kojarzyć twoje konta.

Jeśli poprosimy kogoś, z kim jesteśmy blisko związani, o kupienie produktu i zostawienie recenzji w serwisie Amazon, musimy być przygotowani do usunięcia opinii, otrzymania ostrzeżenia od Amazon lub nawet zawieszenia konta. Wielki Brat nas obserwuje!
Zamiast tego istnieją legalne usługi, takie jak Jump Send, które mogą pomóc w uzyskaniu początkowej sprzedaży i recenzji. Nie naruszają one zasad Amazon, ponieważ nie „kupujemy” recenzji ani sprzedaży, jest to po prostu rynek prawdziwych kupujących, którym możemy oferować promocje. Obejmuje to również usługę autorespondera do komunikacji z kupującymi po sprzedaży, co zwiększy nasze szanse na pozostawienie recenzji, jak zasugerowano powyżej.

 

jupsend

 

Przestrzegajmy zasad!

To tylko kilka z najczęstszych błędów popełnianych przez nowych sprzedawców Amazon przy rozpoczynaniu działalności.

Wiele osób skacze na głęboką wodę, nie zdając sobie sprawy z tego, że proste błędy na samym początku mogą w końcu doprowadzić do zawieszenia konta, zatrzymując Cię zanim jeszcze zaczniesz! Oczywiście bycie doświadczonym sprzedawcą na platformie nie sprawi, że będziemy odporni na te błędy.

Ta lista nie jest wyczerpująca, ale jeśli uda się nam uniknąć tych błędów, da nam to o wiele większą szansę na sukces podczas sprzedaży w serwisie Amazon.

 

Najczęstsze błędy początkujących sprzedawców na Amazon Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 3 opinii
5 1
Rating
By |2018-08-18T09:19:51+00:00Sierpień 18th, 2018|Porady dla sprzedających|0 Comments

Zostaw Komentarz