• Amazon News

Amazon w Polsce

 

Wielu Polaków zadaje sobie pytanie czy Amazon planuje zawalczyć o polski rynek e-commerce. Według Gemius nie powinniśmy zadawać sobie pytania „czy”, a „kiedy” Amazon otworzy platformę sprzedażową dla Polaków. Aktualnie domena amazon.pl przekierowuje nas na amazon.de.

Polski rynek e-commerce jest dobrze rozwinięty, ale nadal posiada duży potencjał wzrostu. Wartość rynku e-commerce w Polsce jest szacowana na 36-40 mld złotych i nie ma wątpliwości że wartość ta będzie stale rosła. Jest to 4-5% całkowitego handlu w Polsce. Dla porównania w Czechach e-handel stanowi 8% całkowitego handlu.

 

Amazon obserwuje polski rynek

 

Liczba Polaków, którzy robią zakupy w Internecie stale rośnie. Dlatego też Amazon stale monitoruje polski rynek. Od dłuższego czasu wydaje się, że to odpowiedni moment, aby Amazon wkroczył do Polski. Napięcie wzrasta, gdy Amazon przeprowadza jakiekolwiek operacje w Polsce lub na rzecz polskich klientów. Pierwsze spekulacje pojawiły się, gdy Amazon otworzył centrum logistyczne w Polsce czy uruchomił polską wersję swojej aplikacji mobilnej i zaczął robić SEM. Pozostaje więc pytanie jak wielka będzie determinacja Amazon, aby walczyć o pozycję lidera e-commerce w Polsce. Obserwując Amazon widzimy, że firmę interesuje tylko i wyłącznie bycie numerem jeden w tej branży.

 

 

Czy polski rynek e-commerce jest gotowy na Amazon?

 

Kolejnymi naturalnymi pytaniami są: Czy istnieje miejsce dla giganta takiego jak Amazon w polskim e-commerce? Według Gemius w Polsce jest miejsce na dowolny e-commerce, który oferuje produkty w dobrej cenie, z szybką i tanią dostawą. Amazon jest w stanie spełnić te warunki, a ze względu na swoją skalę, jest w stanie konkurować z każdą firmą e-commerce w Polsce. Co więcej Amazon może wygrać taką wojnę, pod warunkiem, że nie popełni błędów, których dopuścił się eBay wiele lat temu. Nie jest to jednak styl Jeffa Bezos’a.

Drugie pytanie dotyczy tego, czy polski e-commerce powinien się bać. Zależy to od strategii wybranej przez Amazon. Firma ma wystarczająco dużo pieniędzy, aby walczyć z jakąkolwiek firmą e-commerce na polskim rynku. Amazon jednak nie zdecyduje się wydać tyle pieniędzy bez wyraźnej perspektywy zwrotu z inwestycji.

Powinniśmy również pamiętać o innym dużym graczu, który staje się coraz bardziej popularny w Polsce – Aliexpress. Do tej pory ani Amazon ani Aliexpress nie walczyli o polski rynek e-commerce. Nie były również prowadzone żadne konkurencyjne kampanie marketingowe, a mimo to baza polskich klientów tych dwóch gigantów jest już ogromna. W przypadku Aliexpress prawie 30% ich ruchu w Polsce pochodzi z mediów społecznościowych, a połowa ruchu to wejścia bezpośrednie. Dane mówią więc same za siebie.

Kiedy więc Amazon zdecyduje się naprawdę walczyć o polski rynek i Aliexpress zrobi to samo – zmiany na polskim rynku e-commerce są nieuniknione. Nie jest to najlepsza wiadomość dla obecnych sklepów internetowych czy obecnego lidera czyli Allegro, ale zdecydowanie dobra dla kupujących.

 

Źródło: https://www.gemius.com/e-commerce-news/when-amazon-enters-poland.html

 

Amazon w Polsce - Kiedy Amazon wejdzie do Polski? Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 3 opinii
5 1
Rating
By |2018-11-14T21:07:46+00:00Maj 20th, 2018|Aktualności|0 Comments

Zostaw Komentarz