• Jak sprzedawać na Amazon

Jak zacząć sprzedawać na Amazonie? 5 prostych kroków

 

Sprzedaż na Amazon nie jest w cale taka skomplikowana, pod warunkiem że posiadamy niezbędną wiedzę i umiejętności. Na szczęście te dwa kluczowe elementy można nabyć, dlatego sprzedaż na Amazon z Polski czy dowolnego innego kraju jest atrakcyjną formą samozatrudnienia. Tak naprawdę potrzebujemy 5 części układanki, aby rozpocząć sprzedaż na Amazon: produkt, konto sprzedawcy, listing produktu, sposób przechowywania towaru oraz  wysyłki zamówień. Na szczęście mamy możliwość zlecenia tych dwóch ostatnich Amazonowi 😊 Poniżej znajduje się szczegółowy opis tych pięciu kroków potrzebnych do uruchomienia sprzedaży na Amazon.

 

 

1. Wybór produktu do sprzedaży na Amazon

 

Istnieje wiele sposobów na znalezienie dochodowego produktu do sprzedaży na Amazon. Niektórzy sprzedawcy stosują tradycyjne modele biznesowe, np. sprzedają produkty, które sami wytwarzają lub odsprzedają towary hurtowe. Jednak wielu sprzedawców wykracza poza tradycyjne modele biznesowe i wybiera inne ciekawe rozwiązania. Poniżej znajduje się 5 popularnych metod pozyskiwania produktów do sprzedaży na Amazon.

 

Metoda Przeznaczenie Koszty startowe
Transakcje arbitrażowe Startupy/Drobni sprzedawcy Niskie
Odsprzedawanie towarów hurtowych Doświadczeni sprzedawcy Średnie/Wysokie
Prywatna Marka Doświadczeni sprzedawcy/Znane marki Średnie/Wysokie
Wyroby własne/rękodzieło Rzemieślnicy/Przedsiębiorstwa produkcyjne Niskie – Wysokie
Dropshipping Startupy/Doświadczeni sprzedawcy Niskie

 

W wyborze produktu pomoże nam narzędzie od firmy JungleScout, pioniera w dziedzinie wyszukiwania nowych produktów do sprzedaży na Amazon.

 

Transakcje arbitrażowe

Skomplikowana nazwa dla bardzo prostego procesu. Mianowicie chodzi o kupowanie produktów w sklepach detalicznych po znacznie niższych cenach i odsprzedawanie ich na platformie Amazon. Sprzedawcy, którzy to robią, zwracają szczególną uwagę na sprzedaż detaliczną i redukcję zapasów zarówno w Internecie jak i sklepach detalicznych. Gdy znajdą produkt, który wygląda świetnie, używają aplikacji do skanowania cen Amazon, aby sprawdzić potencjalny zysk. Taka aplikacja łączy się bezpośrednio z platformą sprzedażową i pozwala sprawdzić jakie są aktualne ceny sprzedaży produktu, jaka jest konkurencja i czy znajdzie się miejsce na zysk. Wielu odnoszących sukcesy drobnych sprzedawców rozpoczęło działalność właśnie w ten sposób. Prawdopodobnie dużo czasu zajmie nam badanie różnych produktów, które mają potencjał zysku. Jako zaletę można zatem uznać małą inwestycję początkową.

 

Odsprzedawanie towarów hurtowych

Jest to bardziej tradycyjna metoda polegająca na hurtowym kupowaniu towarów od hurtowni, bądź bezpośrednio od producenta, a następnie ich odsprzedawaniu. Z jednej strony możemy wytargować atrakcyjne ceny, które mogą pozostawić trochę miejsce na większy zysk. Z drugiej strony będziemy musieli zakupić znaczną ilość towaru. Hurtownik pozwoli na zakup mniejszej ilości towaru, lecz jego ceny będą wyższe niż u producenta, ponieważ sam również musi zarobić. Producent jednak nie zgodzi się na wyprodukowanie małej ilości produktu. Warto zatem naprawdę przyłożyć się do analizy produktu, słów kluczowych i całej niszy, zanim zaopatrzymy się w pokaźną ilość produktu. Jednym z powodów utknięcia sprzedawców z niesprzedanymi zapasami jest to, że ich ceny nie są konkurencyjne, ze względu na błędnie przeprowadzone badania nad produktem i błędną kalkulację kosztów.

 

Sprzedaż produktów pod własną marką

Jest to bardzo popularna opcja wśród wielu sprzedawców na Amazon. Kupują oni produkty u producentów, ale pakują i sprzedają pod własną marką. Ma to wiele zalet, z których główną zaletą jest fakt, że budujemy swoją własną markę. Możemy rozbudowywać ofertę, oferując coraz to nowsze produkty w danej niszy, a klienci którzy wcześniej dokonali zakupu i są z niego zadowoleni, prawdopodobnie powrócą i kupią coś jeszcze. Możemy budować solidną sieć klientów inwestując w media społecznościowe czy własny sklep internetowy. Podobnie jak odsprzedawanie produktów zakupionych od hurtowni czy producenta, sprzedaż pod własną marką wiąże się z kosztami początkowymi, ponieważ musimy kupić znaczą ilość towaru od producenta. Każdy producent określa swoje MOQ (Minimal order quantity), czyli minimalna ilość jednostek, które zgodzi się wyprodukować. Oczywiście wartość ta może podlegać negocjacjom.

 

Wyroby własne, rękodzieło

Jeśli zajmujmy się produkcją na własną rękę, jesteśmy już na starcie troszkę ograniczeni. Wiemy dokładnie jaki produkt jesteśmy w stanie wyprodukować i jedyne co nam pozostało to sprawdzenie jak sprzedaje się on na Amazon, jaki jest potencjał niszy i konkurencja. Kluczowym elementem jest dokładne sprawdzenie prowizji, jaką Amazon pobiera za produkty ręcznie robione. Pozwoli to upewnić się, że będziemy mogli sprzedać swój towar z zyskiem. Gdy prawidłowo przejdziemy przez proces wprowadzenia swojego produktu na rynek i stanie się on hitem, nie zapomnijmy o tym że nasz magazyn nie może pozostać pusty. Musimy nadążyć z produkcją.

 

Dropshipping

Sprzedaż produktów w modelu dropshipping to kolejny sposób na rozpoczęcie swojego Amazon biznesu, jednak nie jest on przeznaczony dla wszystkich. W tym modelu wystawiamy przedmiot na sprzedaż, a po zamówieniu go przez klienta wysyłką zajmuje się bezpośrednio nasz dostawca. Dopiero potem zostajemy obciążeni kosztami produktu. Brzmi to bardzo atrakcyjnie, ale istnieje kilka pułapek, zwłaszcza gdy sprzedajemy na Amazon.

Produkty sprzedawane w tym modelu mają zazwyczaj niskie marże, które nie pozostawiają za wiele w kieszeni po uwzględnieniu opłat, jakie ponosi sprzedawca Amazon. Możemy również mieć nieprzyjemności związane ze skargami klientów dotyczącymi jakości produktu, niedoborami zapasów, opóźnieniami w wysyłce przez spedytorów, nad którymi nie mamy kontroli. Zanim przystąpimy do sprzedaży w modelu dropshipping, powinniśmy znaleźć dostawcę, który spełni nasze surowe wymagania. W przeciwnym wypadku ten model biznesowy prawdopodobnie nie będzie najlepszym wyborem.

Wskazówka! Zawsze pamiętaj o swoim zysku

 

Bez względu na to w jaki sposób pozyskujesz produkty, dobra analiza rynku jest kluczem do sukcesu w sprzedaży na Amazon. Musisz zrozumieć w jaki sposób prowizje dla Amazon wpływają na zysk każdego sprzedawanego produktu. Poniżej przykład, jak wyglądają opłaty dla Amazon dla kabla USB. Wysokość prowizji można sprawdzić tutaj.

 

Zasady sprzedaży na Amazon

Źródło: Amazon

 

Wchodząc na stronę wpisujemy kod UPC, EAN, ISBN lub ASIN produktu, którego opłaty chcemy sprawdzić. Następnie wprowadzamy jego cenę w polu Item Price i klikamy Calculate.

Kwota jaką musimy zapłacić Amazon = prowicja od sprzedaży + opłaty FBA.

Należy zatem zsumować Selling on Amazon Fees z Total Fulfilment Costs. W przypadku wybranego kabla USB: $1 + $2.41 = $3.41. Jest to oczywiście kwota przybliżona i w rzeczywistości opłata końcowa może się nieznacznie różnić.

 

2. Założenie konta sprzedawcy na Amazon

 

Mamy możliwość wyboru pomiędzy dwoma typami kont sprzedawcy Amazon: kontem indywidualnym i kontem Pro. To drugie konto daje dostęp do większej ilości funkcji, ale opłata za prowadzenie konta to $39,99/miesiąc netto. Prowadzenie konta indywidualnego jest darmowe, jednak musimy zapłacić $0.99 za każdy sprzedany produkt i nie możemy sprzedawać więcej niż 40 sztuk towaru miesięcznie. Dodatkowo w przypadku obu rodzajów kont pobierana jest prowizja za każdą sprzedaną sztukę.

Większość sprzedawców wybiera konto Pro, ze względu na wiele funkcji związanych ze sprzedażą. Zawsze możemy zacząć z kontem indywidualnym, a następnie przejść na wersję Pro. Na przykład, jeśli nasz model to sprzedaż arbitrażowa, możemy zacząć od konta indywidualnego, aby obniżyć nasze koszty do minimum. Jeśli jednak inwestujemy pieniądze w produkty hurtowe, bądź własną markę, plan Pro jest najlepszym rozwiązaniem.  Szczegóły można sprawdzić bezpośrednio na stronie Amazon.

Aby skonfigurować konto sprzedawcy, musimy najpierw wybrać swój plan, a następnie postępować zgodnie z kreatorem konfiguracji konta. Poniżej znajduje się zrzut ekranu dla konta Pro.

 

Amazon jak sprzedawać

Źródło: Amazon

 

Gdy przejdziemy etap konfiguracji konta sprzedawcy Amazon, będziemy mieli dostęp do centralnego pulpitu sprzedawcy i będziemy mogli rozpocząć wystawianie produktów na sprzedaż.

3. Tworzenie listingu – wystawienie produktu na sprzedaż

 

Jako sprzedawcy, możemy wystawić nasz produkt do sprzedaży na dwa sposoby: dodając produkt do istniejącego listingu (stworzonego przez kogoś innego), bądź utworzyć własny listing. Ta pierwsza opcja jest zdecydowanie łatwiejsza i wybiera ją zdecydowana większość nowych sprzedawców, którzy zabierają się za sprzedaż produktów znanych lub mniej znanych marek lecz nie marki własnej.

 

Ręczne dodanie produktu do istniejącego listingu

Aby sprawdzić, czy inni sprzedawcy sprzedają już nasz produkt, wystarczy wpisać w wyszukiwarce Amazon interesującą nas frazę. Dla przykładu, gdy zakupiliśmy myszki firmy Logitech w atrakcyjnej cenie i postanowiliśmy je sprzedać, z pewnością będziemy chcieli dołączyć do już istniejącego listingu. Poniższy model sprzedaje 183 sprzedawców.

 

Jak sprzedawać na Amazon z Polski

Źródło: Amazon

 

Na pierwszy rzut oka ten model biznesowy jest nieatrakcyjny ze względu na ogromną konkurencję i walkę cenową. Jednak większość sprzedawców posiada jedynie kilka sztuk na magazynie, a gdy wszystko wyprzedadzą, przyjdzie kolej na nas. Oczywiście możemy również obniżyć cenę, oferować bezpłatną wysyłkę, lub użyć programu FBA, aby klienci kupowali bezpośrednio od nas.

Aby dodać nasz produkt do już istniejącego listingu będąc zalogowanym do swojego konta sprzedawcy klikamy w: Inventory -> Add a Product

Następnie w polu do wyszukiwania wpisujemy nazwę produktu lub dowolny wskazany kod, będący jego identyfikatorem.

 

Amazon sprzedaż

Źródło: Amazon

 

Klikając przycisk Sell yours, mamy możliwość dodania informacji o swoim produkcie takie jak cena, czy ilość. Wymagane pola są oznaczone (*), pozostałe są opcjonalne.

 

Krok po kroku sprzedaż na Amazon

Źródło: Amazon

 

Po zakończeniu klikamy w przycisk Save and finish.

Teraz nasz produkt jest gotowy do sprzedaży. Oto kilka rzeczy, o których warto pamiętać, dodając produkty do istniejących listingów:

 

Wybierz najlepszy listing

Prawdopodobnie znajdziemy wiele podobnych ofert tego samego produktu. Na początek znajdźmy listing z najwyższą pozycją w rankingu, zawierający porządny opis, zdjęcia i dużo pozytywnych opinii. Dodawanie produktu do wielu listingów może spowodować problemy z zapasami.

 

Obserwuj ceny i nie zapominaj o zysku

Gdy dodamy nasz produkt do istniejącego listingu, od razu pojawi się konkurencja. Istnieje wiele narzędzi które pozwolą monitorować i porównać ceny konkurencji w celu uniknięcia nierentownych wojen cenowych. Narzędzia te automatycznie śledzą ceny konkurencyjnych ofert, a gdy te ulegną zmianie, dostosowują cenę naszego produktu wedle wyznaczonych przez nas parametrów. Pozwala to utrzymać konkurencyjność naszej oferty oraz pozostać w Buy Box, czyli mieć duże szanse, że klienci kupią właśnie od nas.

 

Prime pomaga w sprzedaży

Można zauważyć, że najlepsi sprzedawcy w dowolnej niszy, to właśnie sprzedawcy Prime. Korzystają oni z usługi FBA do przechowywania i wysyłania produktów. Nawet drobni i indywidualni sprzedawcy mogą sobie na to pozwolić.

Posiadając konto sprzedawcy Pro, możemy dodawać nowe listingi dla naszych produktów w sposób manualny lub przesłać zbiorczy plik dla większej ilości produktów.

 

Ręczne tworzenie listingu

Możemy tworzyć zupełnie nowe listingi dla przedmiotów, które nie są jeszcze sprzedawane na Amazon. Zajmuje to więcej czasu niż dodawanie produktów do istniejących listingów, ale mamy możliwość utworzenia własnej aukcji o wysokiej jakości, dodając przeanalizowane słowa kluczowe, profesjonalne zdjęcia i opisy.

Gdy chcemy dodać jeden lub kilka produktów możemy posłużyć się dodawaniem ręcznym. Jednak przy większej ilości, Amazon daje możliwość przesyłania zbiorczego za pomocą pliku.

 

Zbiorcze dodawanie produktów

Będąc sprzedawcą Pro, mamy możliwość dodania wielu listingów jednocześnie, przesyłając wszystkie potrzebne dane przy pomocy arkusza kalkulacyjnego. Jeśli sprzedajemy dodatkowo na własnej stronie internetowej, możemy również bezpośrednio połączyć nasz produkty z Amazon.

 

Użycie pliku CSV

Możemy dodać swój produkt do istniejących listingów oraz tworzyć nowe, za pomocą pliku CSV. Odpowiednio wypełniony arkusz zapisujemy w formacie CSV i przesyłamy do Sellercentral.

Uwaga: Amazon posiada kilka szablonów specyficznych dla danej kategorii. Prawdopodobnie stracimy trochę czasu na zapoznanie się z nimi, ale zaoszczędzimy go znacznie więcej nie dodając produktów ręcznie.

 

4. Zarządzanie zapasami na Amazon

 

Właściwe zarządzanie zapasami jest kluczem do sukcesu w sprzedaży na Amazon. Sprzedając za wybranymi słowami kluczowymi nasz ranking wzrasta. W momencie gdy nasz magazyn jest wyprzedany, Amazon obniża nasz ranking, ponieważ statystyki w sprzedaży spadają do 0. Niezależnie od wybranej metody należy dbać o to, aby zapasy naszego produktu się nie wyczerpały. Czy to we własnym magazynie, czy magazynie Amazon. Gdy nie korzystamy z usług FBA, możemy sami ustalać ilość produktów, będących w naszym posiadaniu. Wszystkie dane możemy zmieniać ręcznie lub za pomocą pliku CSV. Korzystając z programu FBA powinniśmy dokładnie oszacować czas, w którym towar powinien zostać wyprzedany i robiąc sobie zapas czasu (opóźnienia w transporcie i sprawdzenie towaru przez Amazon) wysłać kolejną partię do magazynu/magazynów Amazon.

Mając już gotowy listing oraz zapas produktów na magazynie nadszedł czas, aby zbierać zamówienia i wysyłać je do klientów. Oczywiście aby zdobyć pierwsze sprzedaże powinniśmy zapoznać się z programem Early Reviewer Program, w celu zdobycia pierwszych opinii o produkcie oraz reklamą PPC. Nie powinno również zabraknąć początkowych rozdań produktu z ofertą rabatową.

 

5. Wysyłka zamówień

 

Ostatnim ważnym krokiem w sprzedaży na Amazon jest wysyłanie zamówień. Tutaj warto pamiętać o jednej rzeczy: Amazon dba o swoich klientów i wymaga terminowego wysyłania zamówionych produktów. Jeśli tego nie zrobimy, nasza ocena sprzedawcy ucierpi. Tak więc, aby sprzedawać na Amazon, musimy być przegotowani do wysyłania zamówień samodzielnie lub zlecić to firmie zewnętrznej.

 

Sami wysyłamy zamówienia: Fulfillment by Merchant (FBM)

Wielu sprzedawców Amazon wysyła zamówienia na własną rękę, ze swojego magazynu. Zostało to nazwane przez Amazon: Fulfilment by Merchant (FBM).

Jeśli zdecydujemy się na tę drogę, ale jesteśmy początkującymi sprzedawcami, Amazon stara się ułatwić nam zadanie. Możemy wybrać pomiędzy bezpłatną wysyłką, bądź pobierać określoną kwotę. Ponadto możemy drukować etykiety US Postal jak i UPS bezpośrednio z pulpitu nawigacyjnego sprzedawcy. Musimy jednak mieć przygotowane materiały do pakowania takie jak:

  • Pudełka wysyłkowe
  • Taśma do pakowania
  • Wypełniacz: papier lub folia bąbelkowa
  • Wagę
  • Łatwy dostęp do spedytorów w celu nadania przesyłki, lub bezpieczne miejsce do jej odbioru

Pakowanie mniejszej ilości zamówień każdego tygodnia nie powinno być przytłaczające, ale trzeba pamiętać, że konieczne jest wykonanie tego w odpowiednim czasie.

Sprzedawcy, którzy nie chcę martwić się wysyłką i skupić na udoskonalaniu swojego biznesu oraz przyciąganiu nowych klientów z pewnością skorzystają z drugiej opcji.

 

Amazon wysyła zamówienia: Fulfilment by Amazon (FBA)

Korzystając z usługi FBA, wysyłamy nasze produkty do magazynów Amazon, a oni je magazynują, pakują i wysyłają do klientów. To oczywiście wiąże się z dodatkowymi opłatami FBA, które są zazwyczaj wyższe od prowizji jaką Amazon pobiera za sprzedaż. Jednak korzystając z tej usługi mamy jeszcze kilka benefitów:

  • Większość produktów FBA należy do produktów Prime
  • Kupujący szukają produktów Prime – 60% użytkowników Amazon jest członkami Prime
  • Bezpłatna wysyłka do członków Prime – FBA gwarantuje 2-dniową, darmową wysyłkę
  • Wyższe pozycje w rankingu produktów na Amazon
  • Wygrywanie Buy Box – sprzedawcy FBA wygrywają Buy Box, gdy ceny konkurencji nie korzystającej z FBA są takie same
  • Zaufanie klientów – klienci ufają usłudze Amazon oraz wierzą w dotrzymanie terminu wysyłki
  • Wyższa sprzedaż – wszystkie powyższe punkty mają wpływ na zwiększenie sprzedaży

Korzystanie z usługi FBA ma pozytywny wpływ na zwiększenie rankingu naszych produktów, nie wspominając o czasie jaki zaoszczędzimy poprzez nie zajmowanie się całym procesem magazynowania i wysyłania zamówień czy obsługi zwrotów.

Jako sprzedawca FBA musimy odpowiednio przygotować nasze produkty, zanim dotrą do magazynu Amazon. Przygotowanie obejmuje drukowanie etykiet z kodami kreskowymi oraz odpowiednie zapakowanie przesyłki, zgodnie z wymaganiami Amazon. To zadanie zajmuje jednak o wiele mniej czasu, niż codzienne pakowanie zamówień.

 

Usługi firmy zewnętrznej

Inną opcją jest skorzystanie z usług firmy zewnętrznej. Podobnie jak Amazon w usłudze FBA, firmy te przechowują, pakują i wysyłają za nas produkty. Jednak tracimy wszystkie wymienione powyżej korzyści związane z usługą FBA, ponieważ Amazon zalicza to jako FBM (Fulfilment by Merchant), gdyż korzystamy z usług firmy zewnętrznej.

Zewnętrze firmy wysyłkowe są przeważnie nastawione na duże ilości wysyłanych przedmiotów, gdyż współpracują z wieloma firmami e-commerce sprzedającymi swoje produkty przez wiele kanałów. Dlatego rzadko jest to dobry wybór dla początkującego sprzedawcy, posiadającego tylko jeden kanał sprzedaży i niewiele produktów. Jest to jednak ciekawe rozwiązanie, gdy postanowimy sprzedawać swoje towary również poza Amazon.

 

Podsumowanie

 

Amazon jest niezwykle przystępną platformą sprzedaży online, która przyjmuje wszystkich sprzedawców, od osób sprzedających kilka produktów miesięcznie, do tych sprzedających kilka tysięcy produktów każdego dnia. Istnieje wiele sposobów sprzedaży na Amazon, jednak trzeba pamiętać, że konkurencja jest zacięta i często gra nieczysto.

Wybierając produkt, który zamierzamy sprzedawać, nie możemy zapominać z zysku. Oznacza to, że musimy wziąć pod uwagę wszystkie koszty takie jak: opłaty sprzedawcy, koszty produkcji, prowizje Amazon, koszty czasu poświęconego na wszystkie działania związane z prowadzeniem sprzedaży. Gdy odpowiednio skalkulujemy koszty, będziemy mogli zwiększać naszą efektywność, zyski i znaleźć nowe sposoby na rozwóz biznesu. Czy warto sprzedawać na Amazon?

 

Sprzedaż na Amazon krok po kroku – Jak sprzedawać na Amazon z Polski Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 5 opinii
5 1

Rating

By |2018-11-14T21:07:08+00:00Czerwiec 28th, 2018|Porady dla sprzedających|12 komentarzy

12 komentarzy

  1. Edi Wrzesień 9, 2018 at 4:53 pm - Odpowiedz

    Co ozncza ,,sellr SKU ” ?

    • Zoncenter Wrzesień 9, 2018 at 5:37 pm - Odpowiedz

      Seller SKU oznacza numer wewnętrzny produktu. Jako sprzedawcy nadajemy ten numer samemu, aby móc rozpoznać produkt spośród innych w naszej bazie.

  2. Katarzyna Październik 3, 2018 at 11:53 am - Odpowiedz

    Do założenia konta potrzebne jest konto bankowe w którymś z krajów obsługiwanych przez Amazon, nie jest to Polska, czy to musi być konto firmowe czy może być osobiste ? Jak przejść proces weryfikacji ?

    • Zoncenter Październik 3, 2018 at 12:00 pm - Odpowiedz

      Jest to konto, na które Amazon będzie przelewał zarobione pieniądze. Jeżeli zamierza Pani założyć profesjonalne konto sprzedawcy, należy podać konto firmowe, aby móc się rozliczyć.

  3. Anna Październik 18, 2018 at 9:37 pm - Odpowiedz

    Witam,

    Jeśli planuję sprzedawać na Prime (FBA) musze zakładać firmę? Jaki magazyn najlepiej wybrać USA czy UK jeśli towar zamierza się sprzedawany jak i w USA tak i Europie? Czy amazon sam zabiera towar na swój magazyn czy wysłanie jest po stronie sprzedawcy?

    Dziękuję

    • Zoncenter Październik 19, 2018 at 8:08 pm - Odpowiedz

      Dzień dobry! Jeśli planuje Pani sprzedawać swoje produkty to założenie działalności będzie nieuniknione. Jednak można prowadzić sprzedaż na Amazon, korzystając z FBA, nie zakładając firmy. Amazon sam wybierze magazyn, na który musimy wysłać towar osobiście, odpowiednio go oznaczając. W przypadku sprzedaży w Europie i Stanach najlepszym sposobem jest rozdzielenie tych dwóch rynków.

  4. dorota Październik 21, 2018 at 4:33 pm - Odpowiedz

    witam nie mam pojecia jak sprzedawac na amzonie uk dodalam konto karte i nie mam pojecia jak sprzedawac czy musze jakos czekac na aktywacje konta .prosze o porade kroku po kroku gdzie klikac jak sprzedawac dziekuje bardzo.a konto jest biznesowe

    • Zoncenter Październik 22, 2018 at 9:21 am - Odpowiedz

      Dzień dobry, niestety ciężko mi zrozumieć na jakim etapie zakładania konta Pani się znajduje. Zachęcam do przejrzenia YouTube, jest tam wiele poradników jak założyć konto sprzedawcy na Amazon.

  5. Ola Listopad 14, 2018 at 12:00 pm - Odpowiedz

    Dzień dobry, chciałam sprawdzić prowizję sprzedaży, ale nie wiem co wpisać w pole „Find your product on Amazon.com”-jeśli mojego produktu nie sprzedaje nikt inny, bo jestem producentem i mam markę własną. Jak nic nie wpiszę to nie wpuszcza mnie do kalkulatora. W jaki sposób mogę więc sprawdzić wysokość opłat?

    • Zoncenter Listopad 14, 2018 at 8:50 pm - Odpowiedz

      Proszę wprowadzić jeden z podanych numerów prouktu: UPC, EAN, ISBN, ASIN. Najprościej numer ASIN, który znajduje się w adresie URL każdego produktu. Proszę wziąć inny, podobny produkt w kategorii, która Panią interesuje.

  6. romek Listopad 14, 2018 at 4:47 pm - Odpowiedz

    Dzień Dobry. Założyłem konto firmowe na Amazon. Wystawiłem 2 produkty. Ustawiłem wszystkie dane produktu, ceny koszty wysyłki. Otrzymałem z Amazon maila z potwierdzeniem wystawienia produktów. Jednak strony produktu otwierają się z informacją, żr towar jest niedostępny. W czym, może być problem? Nie wypełniłem zakładki dotyczącej podatku VAT (nasza sprzedaż raczej nie przekroczy limitu zwolnienia z Vat). Konto mamy firmowe polskie. Czy konto musi być zagraniczne?

    • Zoncenter Listopad 14, 2018 at 8:54 pm - Odpowiedz

      Proszę w zakładce „Manage inventory” przy produkcie ustawić jego ilość, którą Pan posiada na magazynie. Konieczne w tym przypadku jest również wybranie FBM, a nie FBA. Jeśli wybrał Pan FBA, Amazon czeka aż utworzy Pan przesyłkę i wyśle swój towar na ich magazyn, w takim przypadku produkt również będzie niedostępny.

Zostaw Komentarz