• Amazon News

Prime Day 2018 w oczach sprzedawców

 

Cieszący się dużą popularnością sprzedażowy ‘boom’ dla sprzedawców na rynku Amazon, prawdopodobnie nie okazał się aż takim sukcesem, jak sprzedaż prowadzona przez sam Amazon. Podczas ostatniego Prime Day, jedni ze sprzedających odnotowali duży przyrost sprzedaży, podczas gdy inni byli wyraźnie rozczarowani.

W Prime Day sprzedawcy z Amazon, chcąc zdobyć znaczny zysk podczas dnia, w którym miała miejsce wysoka sprzedaż, zaoferowali swoje własne rabaty. Jak twierdzi Amazon, sprzedaż przez właśnie tych handlowców, podczas  zaledwie 36-godzinnego wydarzenia, znacznie przekroczyła kwotę biliona dolarów.

Chociaż Amazon szczyci się wysoką liczbą sprzedaży na rynku, to sprzedawcy indywidualni oraz Ci, którzy zarządzają całym rynkiem w zakresie sprzedaży, zgłaszają, że wyniki są dosyć zróżnicowane.

Internet Retailer szacuje, że wynik sprzedawców rynkowych stanowi jedynie około jednej trzeciej całkowitej sprzedaży w trakcie Prime Day, podczas gdy w normalny dzień około 50% jednostek sprzedawanych na Amazon jest sprzedawanych właśnie przez nich. Wiele z najbardziej rozreklamowanych i najlepiej sprzedających się produktów podczas Prime Day, to właśnie produkty Amazon. Przykładem może być Amazon Fire TV Stick i Echo Dot, które były bestsellerami na całym świecie. Co więcej, przedmioty sprzedawane przez Amazon, tradycyjnie mają wyższą wartość niż te, które są sprzedawane przez stronę trzecią.

Według firmy Feedvisor sprzedaż 1000 klientów detalicznych operujących na Amazon, wzrosła w tym roku o 24% w porównaniu do Prime Day 2017.  Jeśli spojrzymy na porównywalny okres tydzień wcześniej, zauważymy, że sprzedaż wzrosła nawet o 59%.

Ekipa dwudziestu pięciu  sprzedawców detalicznych Amazon z agencji consultingowej Red Rocks E-commerce Consulting okazała się być nieco lepsza. Ich sprzedaż wynosiła nawet o 50-200% więcej niż średnia sprzedaż dzienna.

Oto wrażenia kilku sprzedawców z Prime Day 2018:

  • Instant Brands Inc.’s Instant Pot był jednym z najlepiej sprzedających się produktów podczas wydarzenia zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Kanadzie. Instant Pot sprzedał tego dnia ponad 300,000 produktów Instant Pot 6 Qt 7-in-1 Multi Use dla użytkowników Prime z USA.
    “Instant Pot został wyprzedany w 19 godzin (wliczając w ten czas czterogodzinną przerwę spowodowaną problemami technicznymi, która uniemożliwiała zakup produktu. “W tym roku zaobserwowaliśmy dwu- lub nawet czterokrotnie większą prędkość sprzedaży” – mówi CEO Robert Wang.  Producent Instant Pot był jednym z 10 top sprzedawców podczas Prime Day 2017.
  • Dyrektor ds. strategii rynkowej i analiz, Kelly Ennis, infomuje, że Jam Paper and Envelope także odnotował duży wzrost sprzedaży podczas Prime Day sales w USA i Kanadzie. Ich sprzedaż wzrosła o 49% w porównaniu do zeszłego roku w Stanach i aż o 256% na kanadyjskiej stronie Amazon.
    “Wtorki są zwykle znacznie bardziej ruchliwe dla nas niż w poniedziałki, ale poniedziałek, 16 lipca, miał o 8% więcej zamówień niż we wtorek. Tak więc, chociaż Prime Day nie zaczął się przed 15:00. EST, byliśmy bardziej zajęci w poniedziałek, niż we wtorek”
  • FIXD, zajmujący się sprzedażą akcesoriów samochodowych, także zauważył, że ilość zamówień była wyższa w dniu debiutu 16/17. Lipca. John Gattuso informuje, że sprzedaż FIXD’s wzrosła pięciokrotnie podczas 36-godzinnego eventu w porównaniu do średniej sprzedaży dnia codziennego.
  • Jednakże nie wszyscy kupcy rynkowi czuli się pewnie w poniedziałkowych wyprzedażach. Podczas pierwszych kilku godzin wyprzedaży Prime Day Amazon miał problemy techniczne, które uniemożliwiały niektórym kupującym przeglądanie ofert, sprawdzanie lub dodawanie produktów do koszyka.
    „Zdecydowanie straciliśmy sprzedaż ze względu na poniedziałkowy snafus”, mówi Jason Boyce, współzałożyciel i dyrektor generalny Dazadi, który sprzedaje artykuły rekreacyjne i sportowe na Amazon i Dazadi.com. “Sprzedaż Dazadi na Amazon spadła o 22% przez cały dzień 16 i 17 lipca w porównaniu z Prime Day 2017 oraz poprzedzającym go dniem.  „Wiem, że mielibyśmy wzrost bez tego pierwszego dnia awarii witryny” – mówi Boyce. „Nasz impet zabiły albo błedy techniczne dnia pierwszego, , albo prywatne marki Amazon, które ukradły większość nieruchomości, albo jedno i drugie. Ogólnie rzecz biorąc, było to dla nas ogromne rozczarowanie. „
  • Internet Retailer szacuje, że całkowita sprzedaż w dniu premiery zarówno od Amazon, jak i od sprzedawców na jego rynku wyniosła od 4,01 miliarda do 4,38 miliarda dolarów na całym świecie, co stanowi wzrost o co najmniej 66% w stosunku Prime Day 2017.

 

Źródło: https://www.digitalcommerce360.com/2018/07/20/what-marketplaces-sellers-say-about-prime-day-2018/

 

Co mówią sprzedawcy o Amazon Prime Day 2018? Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 2 opinii
5 1
Rating
By |2018-08-12T10:10:43+00:00Sierpień 9th, 2018|Aktualności|0 Comments

Zostaw Komentarz