• Amazon SEO vs Amazon PPC

Amazon SEO vs Amazon PPC – Dlaczego potrzebujemy obu?

 

Amazon SEO i Amazon PPC to dwa fundamenty, na których powinna opierać się każda kampania marketingowa Amazon. Jeśli chcemy zwiększyć naszą sprzedaż i rozwijać nasz biznes Amazon, SEO i PPC już od samego początku są najlepszymi na to sposobami.  W czym zatem jeden jest lepszy od drugiego? Gdzie kryje się różnica? I gdzie powinniśmy zacząć?

W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, co Amazon SEO i Amazon PPC mają ze sobą wspólnego oraz czym się różnią. Wyjaśnimy, w jaki sposób te dwie zasady działają i dlaczego najskuteczniejsza strategia marketingowa na Amazon musi objąć oba te fundamenty.

 

Jaka jest różnica pomiędzy Amazon SEO i Amazon PPC?

Amazon SEO i Amazon PPC faktycznie mają ten sam cel: sprawić, aby nasze produkty były wyświetlane wyżej w wynikach wyszukiwania Amazon – a to jest z kolei bardzo ważne, ponieważ większa widoczność oznacza większą sprzedaż.
Jednakże nawet jeśli pożądany rezultat okaże się być taki sam, to podejście obu narzędzi marketingowych do osiągnięcia tego zamierzonego celu jest zasadniczo różne. Warto zatem zapoznać się z tym wpisem aby uniknąć błędów, które popełnia wielu początkujących sprzedawców.

 

Amazon SEO zwiększa ranking organiczny

Amazon SEO koncentruje się na poprawie widoczności produktów dzięki optymalizacji aukcji. Dzięki uwzględnieniu wszystkich trafnych słów kluczowych i dodaniu treści, które pozytywnie wpływają na współczynnik klikalności i współczynnik konwersji, pozycjonowanie Amazon SEO poprawia ranking organiczny, a także wyniki sprzedaży produktów.

Amazon SEO to dwu-etapowy proces:

  1. Optymalizacja słów kluczowych: w tym wszystkich istotnych słów kluczowych, przy pomocy których produkt jest wyszukiwany
  2. Optymalizacja listingu: w tym wysoka jakość i odpowiednie zdjęcia, teksty, recenzje itp. zapewniające poprawę CTR, współczynnika konwersji (CR) i samej sprzedaży

Główną zaletą oferty Amazon SEO jest to, że jest bezpłatna, a indeksowanie produktów (sprawienie, że produkt pojawia się w wynikach wyszukiwania, jeśli istnieje dokładne dopasowanie między wyszukiwanymi słowami i słowami kluczowymi na liście produktów), dzieje się natychmiastowo.Wadą jest to, że czasem może zająć trochę czasu, aby nasza aukcja wspięła się wyżej w rankingu i zyskała lepszą widoczność.

 

Amazon PPC natychmiastowo zwiększa sprzedaż

Amazon PPC wykorzystuje kampanie reklamowe, aby przyciągnąć więcej klientów do listingu. Dla porównania skupmy się na „produktach sponsorowanych”, najczęściej używanym typie kampanii PPC (inne formaty to ” Headline Search Ads’” i ” Product Display Ads’”).

Oto, jak to działa: dobieramy słowa kluczowe, które pasują do naszego wykazu produktów. Klient korzysta z tego konkretnego słowa kluczowego lub powiązanych słów kluczowych podczas wyszukiwania produktu, a wtedy reklama wyświetla się i jest wyróżniona na stronie wyników wyszukiwania lub na stronie produktu. Skuteczne kampanie wymagają regularnych działań optymalizacyjnych, takich jak dostosowania CPC.

Oznacza to, że zakres wyszukiwania dla Amazon PPC jest większy niż dla Amazon SEO, ponieważ nie są to dokładne słowa kluczowe, które powodują wyświetlenie reklamy. Co więcej, Amazon PPC ma tę przewagę, że usprawnienia widoczności (i tym samym sprzedaży) dzieją się bardzo szybko, czasami nawet natychmiastowo, w zależności od tego, jak wysokie są stawki za konkretne słowa kluczowe.

Skutki kampanii PPC mogą zatem nastąpić natychmiastowo. Wadą kampanii PPC jest to, że wymagają one sporego budżetu, ponieważ płacimy za każde kliknięcie (PPC – pay per click).

 

Efekt powstały w wyniku połączenia  Amazon SEO i Amazon PPC

Dopracowane połączenie Amazon SEO i Amazon PPC prowadzi do znacznego polepszenia pozycji naszego produktu w rankingu Amazon i zwiększenia sprzedaży.

 

Jak Amazon SEO wzmacnia sukces kampanii PPC?

Wyświetlanie reklam w Amazon opiera się na trafności. Oznacza to, że Amazon pokazuje kampanię PPC, jeśli jest ona odpowiednia dla wyszukiwanego hasła klienta. Automatyczne kampanie PPC mogą zatem działać tylko wtedy, gdy listing został najpierw zoptymalizowana pod kątem odpowiednich słów kluczowych – przy użyciu SEO Amazon.

Pożądanym wynikiem każdej kampanii PPC jest zwiększona sprzedaż. Sprzedaż odbywa się, gdy klienci wchodzą na stronę produktu i dokonują konwersj. A co pomaga w poprawie CTR i CR? Amazon SEO.

 

Jak Amazon PPC wspiera ranking organiczny?

Sprzedaż ma bezpośredni wpływ na ranking organiczny produktu, dlatego większa sprzedaż generowana przez reklamy PPC będzie również charakteryzowała się pozytywnym wpływem na ten ranking.

Efekt ten jest szczególnie ważny w przypadku nowych produktów. Nowe produkty zwykle nie mają historii sprzedaży, a zatem danych o wydajności, co z kolei negatywnie wpływa na ranking organiczny. Amazon PPC może to zmienić, kierując ruch do strony produktu, zwiększając w ten sposób sprzedaż.

 

Podsumowanie

Amazon SEO i Amazon PPC same w sobie są skutecznymi narzędziami marketingowymi do zwiększania sprzedaży na Amazon. Ich efekty można jednakże jeszcze bardziej wzmocnić, gdy obie strategie zostaną połączone. Wynika to z silnej korelacji między pozycją Amazon SEO i Amazon PPC, wyjaśnionej powyżej.

Na początku swojej przygody ze sprzedażą na Amazon zalecamy rozpoczęcie pracy nad optymalizacją listingu pod kątem Amazon SEO, ponieważ jest to wstępny warunek udanych kampanii PPC.

 

Amazon SEO vs Amazon PPC – Dlaczego potrzebujemy obu? Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 1 opinii
5 1
Rating
By |2018-08-26T08:24:20+00:00Sierpień 26th, 2018|Porady dla sprzedających|0 Comments

Zostaw Komentarz