Jak legalnie zdobyć recenzje produktu na Amazon?

 

To właśnie recenzje są czymś, co niepodważalnie ma ogromne znaczenie dla sprzedawców na Amazon. Mogą one bowiem sprawić, że produkt stanie się maksymalnie atrakcyjny w oczach potencjalnych nabywców lub – całkiem bezwartościowy i zniechęci tym samym do zakupu. Jest to więc część strategii biznesowej polegającej na tym, aby uzyskać tak wiele pozytywnych opinii, jak tylko jest to możliwe od samego początku, ponieważ będą one miały bezpośredni wpływ na szybkość sprzedaży i ranking.

 

Jest wiele informacji o tym, jak zdobywać recenzje na Amazon w Internecie, ale wiele sugerowanych sposobów nie jest zgodnych z warunkami korzystania z usługi Amazon:

. . nie możesz oferować wynagrodzenia za recenzję i nie możesz oceniać swoich własnych produktów, jak i produktów konkurencji. Możesz poprosić kupujących, aby napisali recenzję w neutralny sposób, ale nie możesz prosić ich o pozytywne recenzje,  prosić o opinie tylko od kupujących, którzy mieli pozytywne doświadczenia ani poprosić recenzenta o zmianę lub usunięcie opinii.

Rozkładając to na czynniki pierwsze:

  • Nie kupuj ani nie oferuj benefitów ani kuponów w zamian za recenzje
  • Nie wystawiaj ocen własnych produktów ani produktów konkurencji
  • Pytaj o szczere opinie, ale nigdy nie proś tylko o pozytywne recenzje
  • Nie proś tylko o opinie od kupujących, którzy mieli pozytywne doświadczenia
  • Nie proś kupującego o edytowanie lub usunięcie negatywnej opinii

Podsumowując: nie oferuj zniżek w zamian za recenzje, nie proś o pozytywne opinie ani nie zwracaj się z prośbą do kupujących o edytowanie negatywnej opinii. Zamiast tego postaraj się rozwiązać problem ze swoim produktem, aby w przyszłości zapobiec otrzymywaniu negatywów. Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się najlepszym sposobom na legalne pozyskiwanie opinii, zgodnie z zasadami Amazon.

 

Amazon’s Feedback System

Automatycznie po dostarczeniu zamówienia, Amazon wysyła użytkownikom e-mail z zapytaniem zwrotnym. Można dostosować swoje żądanie w panelu centralnym sprzedawcy, ale trzeba pamiętać , by przestrzegać zasad Amazon. Nie można konstruować wypowiedzi w stylu: „Jeśli podobał Ci się nasz produkt, rozważ zostawienie nam pozytywnej recenzji!” lub „Dziękujemy za zakup! Jeśli jesteś zadowolony z produktu, daj nam 5 gwiazdek. „.

Zamiast tego powinno się zachęcić kupującego do wyrażania opinii za pomocą zwrotów typu: „Doceniamy Twoje spostrzeżenia” lub „Będziemy wdzięczni za Twoją opinię, abyśmy mogli dalej ulepszać nasz produkt.” Nigdy nie mówmy, że chcemy otrzymać dobrą ocenę. Jakość naszego produktu powinna mówić sama za siebie.

System opinii jest dobrym sposobem na pozyskanie kupujących, który mają pozytywne doświadczenie z produktem, aby wystawić nam opinię, jednak kupujący mogą wyłączyć opcje otrzymywania komunikatów od sprzedawców. W tej sytuacji, w celu obejścia tego problemu, należy sięgnąć po istniejące na rynku narzędzia firm trzecich.

 

Zewnętrzne autorespondery

Zewnętrzne autorespondery mogą służyć do wysyłania wiadomości do klientów, którzy dokonali zakupu naszego produktu. Komunikacja odbywa się poprzez wewnętrzne adresy e-mail w serwisie Amazon. Należy jednak pamiętać o zapoznaniu się z wytycznymi Amazon i starać się nie przesadzać – wysyłanie zbyt wielu zapytań może denerwować klientów i sprawić, że wystawią negatywną opinię. Takie zachowanie może także wykreować wizerunek zdesperowanego sprzedawcy, co wpłynie na to, jak postrzegana jest cała marka.

 

Ograniczone automatyczne wiadomości e-mail

Amazon pozwolił klientom zrezygnować z niechcianych wiadomości e-mail. Wysyłając wiadomość do klientów, często otrzymamy następującą informację zwrotną:

 

Strony z promocjami

Istnieją także witryny internetowe dla ofert Amazon, które można wykorzystać do promocji swoich produktów i uzyskania autentycznych, jakościowych, zweryfikowanych recenzji. Na przykład serwis Jump Send składa się z ponad 100 000 klientów zainteresowanych ofertami Amazon. Dzięki temu możemy nie tylko uzyskać pozytywne opinie ale i zwiększyć sprzedaż naszych produktów.

 

jupsend

 

Chociaż nikt nie daje obietnicy, że sprzedawca otrzyma recenzje – w celu zachowania zgodności z polityką Amazon nie można oczywiście wprost o nie poprosić – wielu kupujących na tych serwisach ma w zwyczaju wystawianie opinii.

Uwaga:

  • Amazon usunie opinie lub uczyni je niezweryfikowanymi, jeśli produkt został zakupiony ze zniżką większą niż 50%
  • Amazon usunie opinie, jeśli uzna, że istnieje ścisły związek między sprzedającym a recenzentem
  • Wraz z usunięciem opinii można otrzymać blokadę na dodawanie nowych

Amazon umożliwia sprzedawcom używanie Seller Central do generowania kodów rabatowych dla kupujących. Nie trzeba zatem obniżać ceny swojego produktu na listingu Amazon, lecz zamiast tego generować jednorazowy kod promocyjny, który daje kupującym niewielką zniżkę.

Jump Send może przyjmować te kody i wprowadzać je do swojego systemu. Teraz, gdy klienci wyszukują dany produkt w serwisie Jump Send, zobaczą obniżoną cenę i otrzymają kod rabatowy, aby kupić ten produkt bezpośrednio na Amazon.

Jump Send oferuje również autoresponder, za pomocą którego możesz uzyskać opinię od kupujących, którzy kupili twój produkt. Kupony promocyjne w połączeniu z autoresponderami mogą zapewnić początkowy wzrost sprzedaży idący w parze z recenzjami, co pomoże w pomyślnym uruchomieniu produktu na Amazon.

 

Email Marketing

Oprócz zapytań zwrotnych, Amazon nie zezwala sprzedawcom na wysyłanie wiadomości do kupujących poza platformą. Nie znaczy to jednak, że nie można poprosić klientów o pozostawienie recenzji naszego produktu.

W tym celu wystarczy stworzyć prostą kampanię e-mailową, kierując się podanymi wskazówkami:

Podstawa to spersonalizowanie maila – powinniśmy przedstawić się i zapytać, czy podoba się nasz produkt. Zaproponować pomoc jeśli pojawią się jakieś problemy, a następnie zapytać, czy klient rozważyliby pozostawienie recenzji na temat produktu. Nie prośmy go o pozytywną opinię w zamian za zniżkę.

Oto przykład dobrego e-maila:

Witaj  <imię>,  Zauważyliśmy, że Twoje zamówienie zostało pomyślnie dostarczone i chcielibyśmy poświęcić trochę czasu, aby podziękować Ci za zakup w <nazwa sklepu>. Jeśli nie będzie to stanowiło problemu, chcielibyśmy uzyskać Twoją opinię na temat <nazwa produktu>. Czy <nazwa produktu> spełniła Twoje oczekiwania? Nawet zdanie lub dwa będą bardzo mile widziane.Twoja opinia pomaga nam ulepszyć nasz produkt i zwiększyć zadowolenie wszystkich naszych klientów. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z zakupem, nie wahaj się z nami skontaktować. Bardzo dziękujemy.

Z poważaniem/Pozdrawiam,,

<imie>

<tytuł>

Kampanie e-mailowe to dobry sposób, aby przypomnieć kupującym, którzy są zadowoleni z naszego produktu, aby wystawić nam opinię. Niezadowolony klient prawdopodobnie znajdzie powód, aby wystawić negatywną opinię, ale zadowolony klient może zapomnieć o wystawieniu pozytywnej recenzji po otrzymaniu zamówienia.

Wystawienie opinii zazwyczaj jest poprzedzone trzema wysłanymi mailami w różnych odstępach czasu. Wysłanie większej liczby może spowodować, że klienci odbiorą to jako spam. Ten typ kampanii e-mailowej służy nie tylko do zbierania opinii, ale przede wszystkim jest to legalna strategia obsługi klienta, której możesz użyć do rozwiązania problemów i uzyskania wglądu w satysfakcję klienta.

 

Opinie o sprzedawcy -> opinie o produkcie

Większość kupujących nie całkiem rozumie różnicę między opiniami o sprzedawcy, a opiniami o produkcie. Większość z nas prawdopodobnie widziała opinie o produkcie pozostawione w sekcji dotyczącej opinii o sprzedawcy.  Wyślij e-maila do wszystkich klientów, którzy zostawili pozytywne opinie o nas jako sprzedawcy (szczególnie tych, którzy umieścili tam opinie o produkcie) i poproś ich o napisanie recenzji zakupionego produktu. Niewiele osób zostawia nam swój feedback, więc warto walczyć o opinie takich klientów, gdyż są oni bardziej skłonni wystawić nam kolejną recenzję, już we właściwym miejscu.

 

 

Landing Pages

Każdy doświadczony sprzedawca powie nam, aby nigdy nie kierować ruchu zewnętrznego bezpośrednio na listę produktów Amazon. Ruch bezpośredni jest ciężej skonwertować i zagraża wszelkim możliwym długoterminowym relacjom z potencjalnymi klientami. Zamiast tego powinniśmy użyć strony docelowej, aby kierować potencjalnych kupujących przez proces zakupu naszego produktu.
Strony docelowe to świetny sposób na zbieranie adresów e-mail, które możemy wykorzystać w przyszłych kampaniach marketingowych i zoptymalizować ich wartość. Można dać klientowi kod rabatowy w zamian za e-mail, a następnie użyć tego e-maila, aby poprosić go o opinię po dokonaniu zakupu.

Poznaj plusy i minusy sprzedaży na Amazon!

 

Amazon Vine

Warunki korzystania z serwisu Amazon uniemożliwiają sprzedawcom zachęcanie klientów do wystawiania recenzji. Nie oznacza to jednak, że sam Amazon nie robi tego dla sprzedawców, którzy są gotowi za to zapłacić. Jedną z usług Amazon jest program o nazwie Amazon Vine – jest to klub przeznaczony tylko dla niewielkiego odsetka zaproszonych, elitarnych recenzentów wyselekcjonowanych przez Amazon, aby dać sprzedawcy bezstronne opinie.

Recenzentom Vine (zwanym Vine Voices) Amazon wysyła darmowe produkty z prośbą o udzielenie szczerej opinii. Sprzedawcy zaś nie mogą bezpośrednio komunikować się z recenzentami, aby nie mogli oni wywierać wpływu na opinię.
Aby wziąć udział w programie Vine, sprzedawcy muszą uiścić opłatę wpisową za każdy produkt. Opłata ta może sięgnąć nawet 2500$ za produkt i jest pobierana bezpośrednio przez Amazon. Sprzedający musi również dostarczyć produkty do wystawienia recenzji i pokryć koszty wysyłki do Amazon. Sam Amazon ponosi jedynie koszty wysyłki produktów do Vine Voices.

„Szczery” feedback – to właśnie to, co w zamian oferuje Amazon. Platforma ta nie obiecuje pozytywnych opinii w podzięce za udział, więc trzeba liczyć się z tym, że czasami program Vine może przynieść więcej szkód niż pożytku.

Amazon Vine jest dostępny tylko dla sprzedawców posiadających konto Vendor Central.

 

Amazon Early Reviewer Program

Bardziej przystępną alternatywą dla Amazon Vine jest Amazon Early Reviewer Program. Zwraca się on do klientów, którzy już kupili produkt, aby udzielili uczciwej opinii zwrotnej na temat tego produktu, w zamian za niewielką nagrodę (np. kupon rabatowy Amazon o wartości od 1 do 3 dolarów).
Program ma na celu pomóc produktom które nie mają wcale recenzji lub mają ich niewielką ilość. Podobnie jak w przypadku programu Vine, sprzedającym nie wolno kontaktować się z recenzentami, aby opinia byłą wiarygodna.

 

early reviewer program

 

Kluczowe punkty Early Reviewer Program:

– koszt 60 USD, płatny po 1 recenzji

– obowiązuje tylko dla produktów amazon.com

– tylko dla produktów z mniej niż 5 opiniami

– nie mamy wpływu na opinie

 

Podsumowanie

Zarządzanie recenzjami produktów na Amazon jest równie ważne, jak zarządzanie kontem, zasobami i przesyłkami. Recenzje mogą wpływać na niemal każdy aspekt Twojej firmy, od decyzji zakupowych kupującego do rangi w wynikach wyszukiwania Amazon.

Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz siedzieć i bezczynnie czekać na recenzje produktów od kupujących na Amazon. Możesz użyć autoresponderów, aby zachęcić klientów, którzy korzystają z Twoich produktów, do pozostawienia recenzji, uruchomienia kampanii e-mailowych, aby wysłać swoją obecną bazę klientów w celu zwiększenia liczby recenzji lub skorzystać z targów transakcyjnych, aby zaoferować nowym klientom specjalne rabaty i feedback. W ten oto sposób wiele małych firm jest w stanie zbudować dobrą, wielogwiazdkową ocenę, która zwiększa ich prędkość sprzedaży. Staraj się odpowiadać na wszystkie recenzje, a szczególnie te negatywne, dzięki temu potencjalni klienci zobaczą, że troszczysz się o swój wizerunek i starasz się zapewnić im jak najwyższy poziom obsługi klienta.

Nie popełnij błędu, zmuszając kupujących do zostawiania recenzji – to wymaga dużo planowania i zachodu. Wystarczy, że zrobisz to poprawnie a wtedy otrzymasz gwarancję tego, że Twój biznes na Amazon odniesie sukces.

 

Opinie na Amazon - Jak legalnie zdobyć Amazon Reviews? Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 1 opinii
5 1
Rating
By |2018-08-14T20:18:14+00:00Sierpień 14th, 2018|Porady dla sprzedających|0 Comments

Zostaw Komentarz