• Amazon Alexa i Google Home

Inteligentne głośniki mogą dyktować ścieżkę zakupową konsumentów

 

Konsumenci coraz częściej wyposażają swoje domy w najnowsze technologie, ale wielu z nich nie rozumie ich szerszego zastosowania. Podczas gdy Internet zapewnia wygodę, bezpieczeństwo i jest ogólnodostępny, tworzone są duże ekosystemy wokół urządzeń należących do dużych firm technologicznych.

Techniczni giganci sprzedają inteligentne urządzenia domowe tj głośniki czy dzwonki do drzwi, co może znacznie wpłynąć na przyszłość handlu detalicznego. Wybór głośnika do odtwarzania muzyki na przyjęciach może wydawać się niewielką decyzją, ale ten głośnik prawdopodobnie stanie się punktem dostępu do wielu usług i w dużej mierze określi miejsce oraz rodzaj produktu, który chcemy kupić.

Czy konsumenci powinni pomyśleć dwa razy przed zakupem inteligentnych głośników, wiedząc że te urządzenia będą dyktować ich przyszłe opcje zakupowe? Zdecydowanie TAK.

 

Amazon Alexa i Google Home

 

Najpopularniejsze inteligentne głośniki, którym możemy wydawać polecenia głosowe to Amazon Alexa oraz Google Home. Głosowe zamawianie produktów nabiera w ostatnim czasie tępa. 47 milionów dorosłych ma dostęp do głośnika aktywowanego głosem, co przyczynia się do 2 miliardów dolarów przychodu, który obecnie generuje branża głosowa. Badacze przewidują, że sprzedaż detaliczna z zamówień głosowych osiągnie 40 miliardów dolarów do 2022 roku, a głośniki stanowią olbrzymią szansę dla detalistów na stworzenie twierdzy na szybko rozwijającym się rynku.

 

Jak tego dokonać? Sprzedawaj inteligentne głośniki, które zamawiają produkty tylko od sprzedawców na twojej platformie!

 

Amazon jest bardzo agresywny, jeśli chodzi o promowanie urządzeń Alexa. Przykładem może być umieszczenie reklamy na stronie głównej platformy sprzedażowej oraz tworzenie ciekawych ofert sprzedażowych z udziałem głośników Alexa. Firma Amazon potrafi strategicznie pozycjonować swój inteligentny głośnik na wysoko konkurencyjnym rynku. Dzięki temu Alexa jest obecnie liderem w tej grupie produktów i odpowiada za 70% sprzedaży inteligentnych głośników w USA.

 

Wprowadzenie Amazon Key oraz przejęcie firmy Ring są dowodem na to że Amazon pragnie ułatwić klientowi cały proces zakupowy, począwszy od wyboru produktu po dostawę bezpośrednio do domu, nawet pod nieobecność właścicieli. Klienci będą mogli poinformować Alexę o zamówieniu produktów spożywczych, udać się do pracy i wrócić do domu do zaopatrzonej lodówki.

 

Chociaż może się to wydawać utopijną technologiczną przyszłością, przyglądając się temu z bliska możemy zauważyć, że konsumentów ogranicza wybór – nawet produkty spożywcze będą pochodzić z Whole Foods, należącego do Amazon.

 

Amazon Key

 

Jeśli jesteś posiadaczem Amazon Key, wszystkie Twoje dostawy trafią prosto do Twojego domu, a realizacją zajmie się Amazon, nie UPS czy FedEx. Ponadto nie możesz zdecydować się na dostawy od innych sprzedawców takich jak REI czy Macy’s, które są dostarczane właśnie przez UPS, FedEx czy innych przewoźników spoza Amazon. Konsumenci decydują się na wejście do ekosystemu Amazon, rezygnując tym samym z oferty innych sprzedawców. Decyzja ta w większości przypadków jest świadoma, jednak są konsumenci którzy robią to nieświadomie.

Praktyka tworzenia barier dla konsumentów jest bardzo popularna, a Amazon posunął się nawet do usunięcia różnych produktów Google Nest ze swojego rynku po zakupie Ring’a. Niedawno również Amazon usunął firmy zewnętrzne z Amazon Fresh.

Zapewniając inteligentny głośnik, platformę sprzedażową, sterowniki odpowiedzialne za dostawę i inteligentny dzwonek do drzwi, Amazon tworzy zintegrowany system mający wpływ na doświadczenia klientów.

 

Urządzenie do zamawiania produktów przy pomocy głosu: Amazon Echo smart speaker

Sprzedaż detaliczna: platforma Amazon

Dostawa: Amazon Flex

Inteligentny zamek/urządzenia domowe: Amazon Key, Ring

 

Google Home

 

Konsumenci szukający podobnego doświadczenia, mogą je znaleźć w Google, Apple czy innych firmach. Podczas gdy Amazon buduje własny ekosystem, inne firmy technologiczne tworzą alternatywne opcje. Na przykład klienci Google Home mogą dokonywać zakupów głosowych u krajowych sprzedawców w Google Express lub bezpośrednio Walmart czy wielu innych sprzedawców. Ekosystem wygląda następująco:

 

Urządzenia do zamawiania produktów przy pomocy głosu: Google Home smart speaker

Sprzedaż detaliczna: Google Express, Walmart, inni sprzedawcy detaliczni

Dostawa: FedEx, UPS, inne

Inteligentny zamek/urządzenia domowe: August Lock, Nest, inne

Konsumenci mogą zamawiać produkty Amazon za pośrednictwem usług Amazon, jednak ekosystem Google Home umożliwia im wybór miejsca, w którym robią zakupy i kto zajmuje się ich dostawą.

 

Podsumowanie

 

Przy pomocy inteligentnych urządzeń domowych u konsumentów tworzone są ekosystemy zakupowe, które w wielu przypadkach determinują miejsce zakupu towarów czy opcję ich dostawy. Kupujący powinni mieć świadomość tego co kupują (np. inteligentny głośnik) i jaki te urządzenia będą miały wpływ na ich przyszłe decyzje zakupowe.

 

Źródło: https://venturebeat.com/2018/06/07/alphabets-waymo-hopes-to-bring-self-driving-car-service-to-europe/

 

Amazon Alexa i Google Home mogą dyktować ścieżkę zakupową konsumentów Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 1 opinii
5 1
Rating

 

By |2018-07-07T10:41:23+00:00Czerwiec 11th, 2018|Aktualności|0 Comments

Zostaw Komentarz