• sposoby na rozwój biznesu na Amazon

5 skutecznych sposobów na rozwój biznesu na Amazon

 

Jeśli chcemy we właściwy sposób skalować nasz biznes na Amazon, musimy opracować skuteczną strategię rozwoju. W konsekwencji powinniśmy zmaksymalizować efektywność oraz zyski, a następnie inwestować w te obszary naszego biznesu, które są dla nas najważniejsze. Od czego więc zacząć? Poniżej znajduje się 5 sposobów, które pomogą naszemu biznesowi znaleźć się na ścieżce długofalowego rozwoju. Więc jak sprzedawać na Amazon i rozwijać swój biznes?

1. Analiza biznesu i ustalenie celów

 

Szybki rozwój firmy jest świetnym celem długoterminowym, natomiast nie da się go osiągnąć, jeśli nie posiadamy mniejszych, konkretnych celów. Aby dobrze wykreować cel, powinniśmy spojrzeć na aktualną historię sprzedaży, prędkość sprzedaży, strategię cenową, zarządzanie zapasami itd. Analizując każdy z elementów będziemy mogli zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Następnie powinniśmy skupić się na tych obszarach, gdyż ich poprawa pozytywnie wpłynie na rozwój naszego Amazon biznesu.

 

2. Optymalizacja produktu i ceny

 

To co sprzedajemy i ile sprzedajemy ma znaczący wpływ na zdolność naszej firmy do rozwoju. W końcu powinniśmy skupić się na produktach, które są rzeczywiście potrzebne i przyniosą zdrowy dochód. Oto kilka wskazówek:

– Inwestuj w produkty, które posiadają solidną historię sprzedaży i upewnij się, że słowa kluczowe są tymi, które klienci używają podczas wyszukiwania produktu. Zrób po prostu porządną analizę runku oraz niszy w której zamierzasz sprzedawać.

– Negocjuj z dostawcami, aby uzyskać najniższą możliwą cenę produktu. Negocjacjom może podlegać cena jednostkowa jak również cena transportu czy inne dodatkowe usługi. Pokaż, że jesteś dużym graczem i że współpraca z Twoją firmą przyniesie długoterminowe korzyści.

– Ustal cenę sprzedaży, która zapewni ci pierwszeństwo w Buy Box oraz wysoką marżę, bez zniechęcenia klientów. Przelicz dobrze wszystkie koszty i nie zapomnij o zysku. Często rozpędzamy się, myśląc ze sprzedamy nasz produkt za wygórowaną cenę, a nasza marża będzie zadowalająca. Często jednak okazuje się, że wychodzimy na 0 lub tracimy pieniądze.

 

3. Zarządzanie zapasami

 

Gdy posiadamy już produkt i ustaliliśmy cenę sprzedaży musimy utrzymać odpowiedni poziom zapasów aby uniknąć braku towaru, jak i jego nadwyżki.

Najprostszym sposobem do zahamowania naszego wzrostu sprzedaży jest nieumiejętne zarządzanie zapasami. Pierwszym możliwym scenariuszem jest zakup niewielkiej ilości towaru, rozkręcenie sprzedaży i zorientowanie się, że kolejna partia produktu nie dotrze do magazynów Amazon na czas a my zostaniemy bez towaru. Nasz ranking spada, a my przez ten cały okres nie zarabiamy.

Drugi scenariusz dotyczy zakupu zbyt dużej ilości towaru. Założyliśmy, że cały towar wyprzeda się w miesiąc, jednak nie wzięliśmy pod uwagę konkurencji, która sporo zaniżyła cenę podobnego towaru. W rezultacie wszyscy kupują u konkurenta, a my męczymy się sprzedając kilka sztuk dziennie jedynie przy pomocy reklamy. Nie możemy również zapomnieć o kosztach związanych z magazynowaniem. Im dłużej nasze produkty znajdują się na magazynie Amazon (dla korzystających z usługi FBA), tym więcej zapłacimy za ich magazynowanie. Dokładne informacje możemy znaleźć na stronie Amazon.

Aby dokładnie zarządzać zapasami powinniśmy dokładnie przyjrzeć się historii sprzedaży i na jej podstawie określić w jakim terminie kolejna partia produktu powinna trafić do obrotu. Musimy wziąć pod uwagę czas produkcji, inspekcji, transportu oraz czas potrzebny na sprawdzenie i przygotowanie produktu przez Amazon.

 

4. Bycie konkurencyjnym

 

Każdy sprzedawca zgodzi się, że kluczem do sukcesu jest oferowanie klientom produktu, który spełni ich oczekiwania oraz obsługi klienta na wysokim poziomie. Konkurencja na Amazon jest ogromna, jednak istnieje kilka prostych sposobów na przyciągnięcie klientów właśnie do naszego produktu:

  • Negatywne opinie konkurencji pomogą stać się mocnymi stronami naszego produktu
  • Optymalizacja listingu: profesjonalne zdjęcia, tytuł, opis, dobór słów kluczowych
  • Oferowanie produktów Prime, aby zapewnić klientom dodatkowe korzyści i zwiększyć zaufanie
  • Wysyłka maili automatycznych w celu zminimalizowania szansy otrzymania negatywnych opinii oraz zwiększenia szansy otrzymania pozytywnych opinii
  • Ciągła optymalizacja kampanii PPC, w celu minimalizacji kosztów kampanii oraz zwiększenia rankingu

 

5. Zapewnienie przepływu gotówki

 

Aby zarabiać pieniądze we własnym biznesie trzeba umieć je również umiejętnie wydawać. Miejmy świadomość, że trudno jest osiągnąć stały przepływ gotówki, sprzedając na Amazon, gdyż firma wypłaca nam zarobione pieniądze co 2 tygodnie. Istnieją jednak usługi, dzięki którym będziemy otrzymywali wypłaty codziennie. Nie będzie to pełna kwota, lecz 80% z codziennych zarobków. Pozostałe 20% otrzymamy w terminie wypłaty od Amazon. Za taką usługę pobierana jest prowizja od każdej transakcji ok. 1%.

 

5 sposobów na rozwój biznesu na Amazon i zwiększenie zysków Ocena: ★★★★★ 5 na podstawie 2 opinii
5 1

Rating

By |2018-07-07T10:46:11+00:00Czerwiec 30th, 2018|Porady dla sprzedających|0 Comments

Zostaw Komentarz